02 May 2011

Aku dan ANDROID

Hari jumaat 29 April 2011..aku cuti..so lepas jumaat aku gi le jalan2 sambil ushar2 tepon yg dah lama aku nak sambor...alih2 aku sambor la satu henpon SAMSUNG Galaxy Mini..(maklum la skang pakai Samsung Omnia) yg dh bertahun..dh tangkap lentoq lak dgn samsung..walaupun hati minat Nokia E7 (mahal giler..dan takde android...failedd) sebab nak rasa perubahan skit..maklumla tgh heboh pasal Android ni so..aku pun nak ngetest jugak...lalu terbeli la henpon ni kat Ampang Point...takde la mahal mcm Omnia aku skang yg aku beli dengan rege RM2999 3 tahun dulu...kira skang downgrade la skit..ahakzz..580 jer siap memori 4G...mula2 exited la dpt henpon baru..bega sana bega sini...maklum la pakai android 2.2.1 (froyo) aku pun dh mcm poyo2 jerk..hahahaha...antara nama2 lain bagi versi android ni termasuk la cupcake, donut, eclair, gingerbread, petit four, haggis dan lain2..
slalu org pakai android ni jenis yg line dia pakai data pakej..tp aku pakai line biasa je..so apa lagi..aku jelajah sana jelajah sini...esok je aku check bil kat maxis (tekan *100#) tu..tau2 dah kene 266 bil aku...perghhhh gile baban dibuatnyer...terus aku belek2 function kat henpon tu..abih sumer butang aku off kan..so kepada sesape yg baru nk berjinak2 dgn android ni..hati2 laa..jg ikut sedap jari nak menekan..mendonlot games, app. dan lain2..per per hal..aku layan jugak la henpon ni..lak gak main games crazy birds...mmg tak tido...
skang ni pantang ada wi-fi free tangan
aku pun mengupdate la status facebook dan melawat blog2 memmeber lain..maklum la free..nak plak kat kedai mamak skang dh byk ber wi-fi free ni..aku lenjan je lee...kalau takde pun  bukak je facebook kat henpon tu..maxis cas skit..spsen per 10 kb..tp skang aku amik pakej 100MB per month @ RM18 so..takde l kene beriban2 nanti bill aku..hehehe...layan android ni lebih smooth dari windows mobile yg aku pakai dulu..application pun berlambak..free ada bayor pun ada..tekan keypad tanya hati je mana nak amik..so kepada sesaper yg nak rasa kelebihan android phone ni..sambor le satu..huhuhuhu...choww

1 comment: