19 May 2011

Tandas Awam Pintu Besi

Tandas Awam..wow..satu tempat untuk orang awam melepaskan hajat masing2..tak kira yg kecik atau yg besor...masing2 berebut2 nak cari tempat ni...ada yang bersih..ada yang...masyaallah..tak bleh nak citer la beb..bau bacing..tungkit..sumer ader..suatu petang takkala aku melepak kat sebelah tandas ni sambil menantikan ujan yang nak turun terdengar dari jauh orang sedang berbicara....kisah sorang mamat dengan staff tandas awam..aku letak nama SJ (staff jamban) warga indon...

Mamat: nah duit...
SJ: tandas rosakk...takde air
Mamat tu terus menukar haluan ke tandas wanita pulak...
SJ: sana pun takde airrrr (sambil meninggi skit suara)
Mamat: kalau takde air apsal bukak jamban ni...banggang..
SJ: dah memang takde air...dh seminggu dah takde airrrrrr
Mamat: abih tu apsal tak tutup je..apa guna bukak jamban ni..bodoh laa kowang ni..
SJ: errrrkk....terkedu (sambil mengomel2 dlm bahasa indon)
Mamat tu ushar kat aku yg dia perasan aku mencuri dengar drama mereka..
Mamat: lu tgk la bro...dah takde air apsal bukak..nyusahkan org jerk...(sambil berlalu)

Agaknyer dah nak terkucil sgt la mamat tu..emergency beb..mcm bahasa puaka bleh kluor dari mulut...hehehe
Aku terkedu...betul jugak cakap mamat tu...tapi..kalau tutup..takde keje la minah 2 org tu...sebab dorang memang keje jaga jamban yg tu..errkk...susah mau cakap laa...huhuhuhuh..teringat ayat abi hurairah dlm HKLBR.."budaya kita wajah kita tau"...heheheheeh

No comments:

Post a Comment